Berpeluh berlebihan Wajah - Cara-cara untuk Mengawal berlebihan Berpeluh Face

Berpeluh berlebihan Wajah - Cara-cara untuk Mengawal berlebihan Berpeluh Face

Berpeluh adalah satu proses semula jadi badan. Ia adalah cara badan menghilangkan semua perkara yang tidak diingini daripada sistem seperti toksin, kekotoran dan bahan buangan badan. Produk-produk ini sisa badan sebenarnya produk sampingan daripada proses metabolisme sel-sel badan. Satu lagi tujuan berpeluh adalah bahawa ia membantu dalam thermoregulation badan. Peluh sejuk badan dan ia menghalang ia daripada suhu ketinggian saat anda berasa panas. Namun terdapat keadaan yang berpeluh mengganggu sesetengah orang. Ini adalah apabila mereka berpeluh walaupun pada keadaan sejuk. Hiperhidrosis adalah keadaan perubatan di mana badan berpeluh lebih daripada yang sepatutnya. Tidak ada alasan yang tepat dikenali untuk itu, tetapi terdapat banyak punca.

Hiperhidrosis boleh diklasifikasikan kepada beberapa jenis bergantung kepada kawasan badan yang terjejas. Terdapat hiperhidrosis palmar, peluh berlebihan daripada tapak tangan; hiperhidrosis axillary, berpeluh sedalam-dalamnya daripada ketiak; hiperhidrosis pedal, peluh berlebihan pada kaki dan cranio-muka hiperhidrosis, tidak berpeluh muka yang berlebihan dan dalam beberapa kes, berpeluh sedalam-dalamnya kulit kepala juga.

Pernahkah anda mengalami berada di tempat awam dan anda hanya mula berpeluh berlebihan pada muka anda? Apakah peluh menitis dari dahi anda mencecah bahu anda seperti anda baru sahaja telah disimbah dengan botol air? Jika anda pernah mengalami keadaan ini, maka anda kemungkinan besar mengalami cranio-muka hiperhidrosis.

Ia agak keadaan yang memalukan kerana bersama rakyat dan melihat seolah-olah anda baru sahaja diambil mandi, kan? Anda kehilangan keyakinan diri anda dan kadang-kadang jika anda di tempat kerja, ia juga memberi kesan kepada prestasi kerja anda. Jika anda dipanggil di mahkamah untuk mengemukakan keterangan anda mengenai kes dan di hadapan hakim dan juri, anda mula berpeluh, bagaimana anda fikir ia akan melihat? Jika anda adalah pada tarikh dan kerana anda merasakan tekanan dan tekanan, anda mula berpeluh di hadapan tarikh anda, apa jenis kesan anda akan pergi? Adakah anda fikir anda akan mendapat untuk mempunyai tarikh kedua dengan dia / dia?

Jika anda berfikir bahawa anda tidak akan beroleh hidup anda kembali kerana berpeluh muka berlebihan mengambil alih, maka, ada berita baik untuk anda! Sudah ada banyak pilihan rawatan untuk membantu mengurangkan masalah yang telah anda. Satu perkara yang anda perlu sentiasa ingat bahawa anda perlu membawa sapu tangan dengan anda, untuk mengelap peluh dari wajah anda. Satu lagi cara untuk menjaga muka berpeluh berlebihan sekurang-kurangnya adalah dengan menggunakan serbuk antiperspirant atau krim ke muka anda. Ada juga semburan yang boleh didapati di pasaran.

Jika ubat-ubatan semula jadi tidak akan bekerja untuk anda, kemudian ada trend terbaru hari ini. Suntikan Botox bukan sahaja menjaga kedutan di teluk, tetapi ia juga adalah rawatan yang baik untuk peluh berlebihan. Keputusan adalah serta-merta, tetapi dalam jangka masa panjang, kesan hilang. Masalah lain yang dihadapi untuk menggunakan Botox adalah anda perlu mempunyai ia diulang dua kali atau tiga kali setahun.

Ingin mengetahui lebih lanjut mengenai berpeluh muka yang berlebihan? Sila klik dan melawat laman web saya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar