Alternatif Kesihatan Rawatan - 5 Soalan dan Jawapan

Alternatif Kesihatan Rawatan - 5 Soalan dan Jawapan

1. Mengapa saya perlu melihat rawatan kesihatan alternatif sebagai ubat realistik untuk penyakit saya?

Walaupun perubatan Barat telah maju rapat seiring dengan pengetahuan dan percubaan dengan dadah sebagai cara untuk merawat penyakit dan penyakit.

Ia tidak menghairankan, oleh itu, bahawa ia bergantung sepenuhnya kepada ubat-ubatan dan ubat-ubatan untuk merawat penyakit. Tetapi ubat-ubatan dan ubat-ubatan tidak semula jadi kepada badan manusia, dan sentiasa terdapat kesan sampingan, sering berbahaya.

Rawatan alternatif adalah berdasarkan sepenuhnya kepada penawar semula jadi yang tidak melibatkan ubat-ubatan atau bahan-bahan yang dihasilkan atau diproses. Oleh itu, ia sentiasa diterima oleh badan tanpa rintangan, tiada tenaga dibazirkan dalam memerangi ia. Ia seperti berenang dengan semasa dan bukan menentangnya.

Selain itu, rawatan alternatif mempunyai rekod cemerlang dalam menyembuhkan orang sakit dan penyakit, boleh dikatakan rekod lebih baik daripada perubatan Barat.

2. Bagaimanakah rawatan kesihatan alternatif berbeza dalam keperluan daripada rawatan perubatan ortodoks?

Ortodoks perubatan Barat bergantung kepada mentadbir ubat-ubatan dan ubat-ubatan, dan prosedur luar tabii seperti kemoterapi untuk mangsa kanser. Ia memberi tumpuan sebahagian besarnya kepada gejala dan bukan sebab yang lain. Satu contoh yang biasa adalah pengambilan ubat tahan sakit untuk mengubati sakit kepala.

Perubatan Alternatif mengakui bahawa keadaan semulajadi badan adalah salah satu kesihatan yang baik, dan bahawa badan, minda dan semangat berkait rapat. Ia mengakui bahawa semua komponen ini seluruh keperluan untuk berada di dalam kira-kira, dan merawat penyakit sebagai tanda bahawa mereka adalah tidak seimbang. Oleh itu, ia berfungsi untuk mengembalikan keseimbangan semulajadi dan, dengan itu, kesihatan yang baik. Sakit kepala A akan diubati dengan tindakan langsung di kawasan yang terlibat, contohnya dengan teknik akutekanan.

3. Apa kata doktor dan pakar bedah memberikan lebih berat kepada rawatan alternatif, dan mengapa tidak ia mencapai kemajuan yang lebih diterima oleh pertubuhan perubatan?

Penubuhan perubatan terdiri dari doktor dan pakar bedah. Letakkan diri anda dalam kedudukan seorang doktor atau pakar bedah. Anda telah menghabiskan tujuh tahun melelahkan dan mahal yang layak dan lulus peperiksaan yang sukar, dan bekerja berjam-jam untuk sekurang-terbaik gaji biasa-biasa. Anda kini mempunyai pengetahuan ensiklopedia ubat-ubatan dan dadah perubatan dan prosedur, dan sedang menikmati kerjaya yang memberi ganjaran kewangan dalam bidang perubatan.

Kemudian anda mengetahui terdapat satu sistem alternatif perubatan berasaskan herba, dan amalan seperti akupunktur yang mendakwa dapat menangani masalah kesihatan yang lebih baik daripada ubat-ubatan yang anda belajar pada kos apa-apa dalam bentuk wang dan masa. Apa yang akan menjadi perasaan anda terhadap ubat-ubatan alternatif?

4. Bukankah rawatan alternatif kesihatan berakar umbi pada masa lalu, dan perubatan Barat yang moden dengan semua teknologi canggih jalan hadapan?

Apa yang lebih penting daripada yang lain adalah apa rawatan berkesan akan menyembuhkan penyakit tertentu anda sendiri.

Hanya kerana kemahiran seperti akupunktur, akutekanan dan yoga telah diamalkan sejak beribu-ribu, tahun di Timur Jauh ia tidak bermakna mereka adalah apa-apa kurang relevan hari ini. Sebaliknya, ia adalah bukti keberkesanannya.

Perubatan barat mungkin mempunyai semua teknologi berkilauan moden, tetapi ia masih satu sistem yang dibangunkan dan ditadbir oleh manusia dan tertakluk kepada segala kesalahan dan kelemahan mereka. Ya, ia boleh dan tidak menghasilkan beberapa keputusan yang menakjubkan dan sangat bermanfaat, seperti pembedahan pemindahan dan anggota palsu, tetapi dalam kes penyakit biasa dan aduan, kadang-kadang kaedah mudah adalah yang terbaik.

5. Yang alternatif rawatan kesihatan yang terbaik - herba, sentuhan fizikal rawatan jenis seperti akupuntur atau kiropraktik, atau makanan tambahan seperti minyak dan enzim?

Ia kuda untuk kursus. Pelbagai jenis rawatan paling sesuai dengan pelbagai jenis penyakit. A kemalasan umum, seperti kehilangan atau menaikkan berat badan, boleh sering terbaik dapat dirawat melalui perubahan dalam diet dan pentadbiran ubat-ubat herba, ditambah dengan senaman, manakala kesakitan otot yang berterusan seperti sakit belakang adalah yang terbaik dirawat oleh seseorang seperti chiropractor atau osteopati, yang boleh memanipulasi tulang dan otot yang sempurna untuk memindahkan punca kesakitan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar